Wie is Tamara

 

Moeder van 3 meiden en samen met onze beestenboel wonen wij in Drunen.

Toen mijn oudste werd geboren werd ik al snel met de welbekende spiegels geconfronteerd.
Alleen op dat moment snapte ik ze steeds niet. Wat wilde ze mij toch zeggen?
Naar mate ze ouder werd en ik een coach op het gebied van hooggevoeligheid had gevonden voor mijzelf en voor haar (daar was ik inmiddels wél achter) werd het duidelijker; ik moest oude shit opruimen.

"Ik vind het moeilijk om dat wat in mijn hoofd zit goed te verwoorden"



In de jaren die volgde heb ik ontdekt dat ik heel visueel ingesteld ben. Ik begreep steeds meer mijn kleine ik van vroeger.
Ook ontdekte ik dat de gevoeligheid bij mijn dochter en het in beelden denken van haar niet past in het reguliere onderwijs. Het onderwijs wordt namelijk aangeboden op een manier die de linkerhersenhelft aanroept.
Maar ik begrijp haar, voel haar, zie haar… We spreken dezelfde taal.
Ik weet dat er meer in zit.
Een meisje dat zeer begaafd was op het kinderdagverblijf maar op de  basisschool elk schooljaar achteruit is gegaan.

"Gezien worden"

 

​Inmiddels is ze zo onzeker en heeft ze faalangst. In haar beleving is ze echt anders dan de rest.
Mede dankzij haar is de Piekerfabriek ontstaan.
Ik ben begonnen als speltherapeut en gebruik de Villa Wijs methode om kinderen op sociaal- emotioneel vlak sterker te maken. Zowel in de school als thuissituatie.
Kinderen die niet willen praten laat ik tekenen. Ik heb hier de training Kinderen beter begrijpen van Eveline Ruitenberg voor gevolgd.
Inmiddels ben ik ook kernvisiecoach, een methode die kinderen een andere manier van leren aan bied passend bij beelddenken en gevoelsdenken.
Eind 2022 zal ik ook de opleiding JaMaRa rekencoach afronden, een specialisatie op rekengebied.

En zal ik me jaarlijks bijscholen.

5e3a67f6d09c3 (1)_edited.jpg

Neem contact op:
06-83593867

Missie

Kinderen een stevige fundering geven. 
20% van de mensen is hoogsensitief, dat zijn gemiddeld zo’n 5 leerlingen in een klas.
Weet je als kind en ouder hier niet mee om te gaan dan kun je het als kind behoorlijk zwaar hebben in deze maatschappij.


Dit uit zich in kameleon gedrag (je past je aan), angsten, onzekerheid, woede uitbarstingen en mogelijk zelfs leerproblemen.
Als je eenmaal volwassen bent ben je ver van je ware kern verwijderd.
Je kinderen zullen je spiegelen en laten je zien waar jouw kleine ik zo naar verlangt; gezien en gehoord worden om wie je bent.

25% van de leerlingen heeft leerproblemen. Niet vanwege de intelligentie maar omdat hun denkwijze niet past in het schoolsysteem. Vaak denken zij visueel of met het gevoel.


De Piekerfabriek wil deze kinderen laten ervaren, dat ze op een andere manier wél kunnen leren en dat de sociaal-emotionele problemen die een kind kan ontwikkelen worden opgelost.

 

Ik draag dus graag mijn steentje bij om kinderen zelfverzekerder hun pad te laten wandelen. Geen tijdelijk probleemoplossertje zoals de reguliere zorg vaak doet maar de oorzaak aanpakken.
Geen ellenlang traject maar direct resultaten boeken.

 

​Visie



Ik stimuleer het kind zijn talent te gebruiken. Iedereen heeft talenten.
Doordat ik zelf een gevoelige beelddenker ben spreken we dezelfde taal, voelt het al gauw vertrouwt en kom ik snel bij de kern.


Met mijn werkwijze zorg ik ervoor dat kinderen meteen resultaat boeken en dus niet eerst een heel lang traject gaan volgen alvorens er resultaat te zien is.
Hierdoor komt een kind sneller lekkerder in zijn vel te zitten en zal zowel ouder als leerkracht verandering zien. Ofwel in het leerproces ofwel in het zelfvertrouwen of beide. Afhankelijk van de hulpvraag.


Ik wil graag dat we als ouders en leerkrachten het kind werkelijk gaan zien en bieden wat het nodig heeft en niet zo snel oordelen over wat het allemaal nog niet kan. Ook ben ik van mening dat we veel te snel labels plakken op kinderen. Dit is zo zonde want dit draagt je kind de rest van zijn leven mee.
Elk kind bewandeld zijn/haar pad in zijn eigen tempo. Door te leren met de (hoog)gevoeligheid om te gaan of door een andere manier van leren aan te bieden zal het kind weer positief en vol zelfvertrouwen in het leven staan.